Stacks Image 85
5600 ton
1977
Stacks Image 87
Opzoek naar eigenlijk een ander jacht bleek er in Stavoren ook een She 36 te liggen. De Duitse eigenaar was erg zorgvuldig met dit schip omgegaan en ook het teak dek bleek nog in uitzonderlijke staat te zijn. En zo was de koop snel gesloten.
De She was niet helemaal up to date dus het eerste jaar bestond uit het aanbrengen van de nodige vernieuwingen. Electriciteit en de electronica had een update nodig. En 30 jaar onderwaterverf later verwijderen en vervangen door Copercoat. De motor uit 1977 (Volvo MD11) doet het tot nu toe nog uitstekend en kan de She nog moeiteloos op 7 knoop brengen.
Stacks Image 88
Over de zeileigenschappen hoeven we het eigenlijk niet te hebben zeker aan de wind onovertroffen. Ruime wind een beetje zoekend door de ronde vormen en zoals een kennis tegen ons zij ook een ideaal schip voor op het IJselmeer met zijn korte golfslag. De scherpe boeg snijd er mooi doorheen, er worden geen “paaltjes gepikt”.
Ondertussen al weer naar Engeland en Denemarken geweest, het schip voldoet aan alle verwachtingen.
Stacks Image 89
RapidWeaver Icon